בעקבות הפוסט הבאמת נהדר של ליהיא, נכנסתי לאתר של סיימון וגארפונקל והתאכזבתי מעט.
האתר מאוד מצומצם ועושה רושם שכולו מכוון כדי למכור DVD חדש.
לא היסטוריה, לא תמונות ארכיון נדירות, לא אנקדוטות לא ידועות, לא ספר אורחים עבור המעריצים.
קנו את הDVD וזהו.
אין לי ספק שידם של סיימון וגארפונקל לא מעורבת באתר והכל מגיע מחברת התקליטים, ועדיין, זה צובט מעט בלב.
האתרים הפרטיים של השניים, למרות שגם הם מטבע הדברים מנוהלים על ידי צד שלישי, נותים קצת יותר כבוד.
של סיימון קצת דליל (כרגע), אבל מאפשר האזנה לאלבום האחרון שלו.
שעשעה אותי התמונה* באתר של סיימון וגארפונקל.
הצמד עומד מול אולם חשוך (וריק?), דמותם מוצלת, כאילו הם שני אלמוניים שעושים את הצעד הראשון.
ובכן, בהחלט נראה כאילו השניים לא השתנו מאז הסיקסטיז.
פול סיימון עדיין נמוך, גארפונקל עדיין מסתובב עם תסרוקת מעוררת השתאות.
דברים מעניינים שלא ידעתם (נניח) על פול סיימון וארט גארפונקל:
0>פול סיימון נשוי לאדי בריקל שפעם היה לה להיט לא רע לחלוטין בשם What i am
1>אחד המערכונים האהובים עלי מSaturday night live, מציג את בני דמותם המאוד צעירים של סיימון וגארפונקל שמתאמנים בחדרו של אחד מהם בנגינה על טובה.
הם גרועים והם יודעים את זה. אחד מהם אומר שהוא היה מוכר את נשמתו לשטן עבור כשרון.
כמובן שהשטן מופיע והשניים חותמים על חוזה שמבטיח להם תהילת נצח וכשרון.
כשמגיע יומו של פול סיימון להחזיר נשמתו לבורא עולם, השטן מופיע ודורש את שלו.
פול סיימון מגלה שהעונש שלו על החוזה הוא לבלות את הנצח במעלית עולה ויורדת בזמן שמושמעת גרסת מוסיקת מעליות לשיריו שלו!
2>דברים חשובים לדעת על ארט גארפונקל: המממ….הוא היה בסיימון וגארפונקל?
*האמת היא שהתמונה באתר משדרת המשכיות יפה לעטיפת האלבום החדש שלהם.
נזכרתי ששכחתי שיש כמה שירים של סיימון שפעם לא היה עובר יום מבלי האזנה אחת לפחות. מאז שקראתי את הפוסט, אני מריצה את something so right בלופ.
אני חושב שלפול סיימון יש הרבה שירים כאלה. שנורא אוהבים אבל שוכחים.
אולי בגלל שהוא שר לפעמים בכזו רכות שזה יותר כמו ליטוף מאשר נגיעה, אם את מבינה למה אני מתכוון.
מאז אתמול נדבק לי למוח השיר Slip sliding away שלהם, שזה גם שיר מלטף כזה.
לא יודע, אף פעם לא התחברתי לפול סיימון כמו שהתחברתי לארט גרפונקל. אני לא אומר שפול איננו מוכשר אבל תמיד מלווה אותי התחושה של מסחור-יתר בשירים שלו (להבדיל מהשירים של שניהם כצמד) והרגשתי תמיד שארט הוא המופנם והכשרוני באמת ואילו פול הוא המוחצן והפופוליסט שמניע את הצמד. אין לזה שום ביסוס עובדתי אבל ככה הרגשתי לאורך השנים..
אה.. איפה העריכה כשצריך אותה..
כמובן שגם השירים שלהם כצמד הם ממוסחרים במידה מסויימת, אבל זה משהו שאני מוכן לספוג כשהשירים טובים בפני עצמם..
מבלי לבדוק, אני די בטוח שפול סיימון הוא זה שכתב את השירים ברובם הגדול.
ארט גאפונקל הוא זמר מבצע, לא יותר (כמו שציינתי, לא בדקתי את הנושא אז אולי אני טועה).
מוחצן ופופוליסט? לא בדיוק המילים שאני הייתי בוחר כדי לתאר את סיימון, אבל אני מניח שאתה כנראה מכיר את המוסיקה שלו טוב ממני.
זאת לא שאלה של כתיבה מול ביצוע, התכוונתי אליו בתור בן אדם.
למעשה אני דווקא די אוהב את המוזיקה של פול (במיוחד את השירים שהוא ביצע יחד עם להקה אפריקנית מסויימת שאני אוהב), אבל תמיד היתה לי תחושה כזו לגביו..
אה, אבל אם מדברים על ביצועים, תראה את הביצוע(ים) של פול ל-Bridge Over Troubled Water לעומת ארט – נורא ואיום..
ומצד שני, לא חכמה גדולה לגבי השיר הספציפי הזה 🙂