מחר אני נוסע לפסטיבל הג’אז.
בעצם תהיה תחנה אחת ברמת-גן אצל ל.
ואז אני נוסע.
השנה הפסטיבל לא נראה מרשים במיוחד.
אם תעיפו מבט במה שהיה האתר הרשמי בשנים עברו, תראו שחתול שחור עבר בין גורם א’ שאירגן את הפסטיבל עד כה לבין גורם ב’ שנטל ממנו הארגון.
זה האתר החדש של הפסטיבל למי שרוצה.
מה רע? למשל כמה שאני לא מסובב את זה, אני לא רואה איך ריקי גל נכנסת להגדרה של ג’אז.
גם לפני כן הפסטיבל נהג לארח אומנים שהם לא ג’אזיסטיים.
עניין של רייטינג.
אבל השנה עושה רושם שהג’אז הוא עניין שולי בפסטיבל הג’ז בין כל מיני מוזיקת העולם והרכבי סלסה שמתארחים במסגרתו.
אני חוזה שהפסטיבל הזה לא יאריך ימים אם זה הקו שבו הוא נוקט.
אני חושב שהמסורת מצילה אותם.
הרי בשביל הופעות סתמיות כמו ריקי גל או רוי יאנג שמבצע משירי ג’יימס בראון, לא צריך להרחיק עד אילת.
זה לא שהכל רע ולא שבשנים שעברו הכל זרם חלק ולא היו בעיות כאלו ואחרות, אבל ההרגשה…
הופעה שאני כן חושב שכדאי לראות היא של בוב מינצר ולו רק בגלל ההיסטוריה של הבחור שניגן עם ג’אקו פאסטוריוס
My own personal jesus.
הערות שוליים.
0> זה תוכנן להיות פוסט קליל בסגנון “אני נוסע לאילת ואתם לא”, אבל בסוף לא יצא.
1>אני חייב לכתוב פוסט על ג’אקו.
חייב.
בינתיים תסתפקו בתמונות.
2>נאמר כבר הכל.
נתראה בעוד כשבוע.
תהיו חזקים:)
הכי חשוב, תהנה באילת.מהג’אמים, ההופעות, האוירה.
דווקא החופשיות של הפסטיבל, חוסר ’פוריזם’ הם אלו שמעניקים לו לדעתי את היופי (נכון שהשיקולים הם תמיד שונים מהכוונה). לפני כמה שנים ניגן שם גם ברי סחרוף (באותה שנה עם מישל פטרוצ’אני המנוח).
מה אתה רוצה לכתוב על ז’קו פסטוריוס? לדעתי הוא אחד הבסיסטים הכי טובים עד היום (אפילו שהוא כבר לא היום), יחד עם לס קלייפול וההוא, איך קוראים לו, של ספיירה ג’יירה. עד כמה ששמעתי, הוא מת כשהלך מכות עם מישהו. זה נכון?
עוד שוב פעם – המון המון כיף באילת.
אהלן.
תודה, מאוד נהניתי.
מה אני רוצה לכתוב על ג’אקו?
אני אדע כשאני אכתוב:)
יש לי המון רעיונות מעורפלים לגבי המון דברים שאני רוצה לכתוב עליהם.
אני פשוט צריך זמן "לבשל" את הרעיונות.
בקשר לדרך שבה הוא מצא את מותו.
בימיו האחרונים כשהוא כבר מעורער לחלוטין בגלל הסמים\אלכוהול\מאניה דיפרסיה, הוא ניסה להכנס בכוח לאיזשהו מועדון וחטף מכות רצח משומר הסף שבין השאר דפק את ראשו במדרכה מספר פעמים.
הוא נכנס לתרדמת והמשפחה החליטה לנתק אותו מהמכשירים.
אותו שומר סף ישב בכלא משהו כמו שנתיים אם אני לא טועה.
בקשר לאיכויות שלו כנגן.
מבחינתי את הבס החשמלית בהחלט אפשר לחלק ללפני ואחרי ג’אקו.
הוא פשוט שינה את הדרך שבה אנשים חושבים ומנגנים על בס חשמלית.
מלבד היותו נגן וירטואוז, הוא היה מעבד מוסיקלי מאוד מוכשר.
טוב, יש כאן מקום ל1000 תווים, אז את ההרצאה אני אשמור לפעם אחרת.
מה שכן, אם אפשר להמליץ על קטע מאלבום הסולו הראשון שלו שנקרא donna lee.
זה עיבוד לאחד הקטעים הידועים של צ’ארלי ’בירד’ פארקר.
יש כאן שני כלים.
בס וקונגה.
דוגמה בסיסית ליכולת העיבוד שלו ול
מכיר את אלן קרון.
אבל אני לא חושב שנתקלתי בביצוע שלו ל’דונה לי’ למרות שיש לי מושג כלשהו איך הוא בטח מבצע אותו.
כבר הולך להוריד:)
דווקא הייתי באילת דווקא ראיתי את רוי יאנג
ודווקא היה מדהיםםםםםםםםםםםםם
אז תאכל את הכובע